شناسهٔ خبر: 13594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار:

کرمان به تکنولوژی پیشرفته آسفالت جاده‌ها دست یافت

آسفالت معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: با خرید دستگاه بازیافت سرد آسفالت، امکان بازیافت آسفالت قبلی جاده‌ها برای ایجاد آسفالت جدید، کرمان به تکنولوژی پیشرفته آسفالت جاده‌ها دست یافت.

به گزار‌ش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کرمان، ابوالقاسم سیف‌الهی در بازدید از پروژه بازيافت سرد آسفالت محور باغين -رفسنجان افزود: بسیاری از جاده های ما در دوران گذشته ساخته‌شده و زیرسازی مناسبی ندارند و عبور بار زیاد از روی این آسفالت‌ها، موجب از بین رفتن کیفیت جاده و ایجاد ترک هایی در آسفالت شده است.

وی ادامه داد: منطقی ترین راه این است که آسفالت قبلی را بازیافت کرده و موارد مورد نیاز را به آن اضافه کنیم زیرا در اثر بازیافت آسفالت زیر اساس مناسب برای  ایجاد لایه آسفالت جدید ایجاد می شود و می توان آسفالت جدید را روی آن پیاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روش جدید آسفالت در کرمان می تواند طول عمر و کیفیت راه‌ها را افزایش داده وضمن كاهش هزينه نگهداري راه‌ها  در مصرف قیر نیز صرفه‌جویی می‌شود.

سیف‌اللهی اظهار کرد: اگر این کار در استان توسعه یابد قیمت تمام شده کاهش می‌یابد و پیمانکاران می‌توانند به سمت استفاده از روش‌های نوین در دنیا حرکت کنند .

وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی که از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی در کرمان اجرایی شده می‌تواند در شهرهای استان مورد استفاده باشد.

وی تاکید کرد: این اقدام یک کار ارزشمند، خوب، و مقرون به صرفه است و براي بازآموزي و تجربه كارشناسان فني مفيد و حائز اهميت است./

نظر شما